Självförtroende

2013-01-16 / 04:37:00

Att vara osäker i sig själv är något som speglar sig utåt väldigt snabbt.

Något man då behöver jobba på är att tycka om sig själv.

  • Tycker du inte om dig själv, hur ska du då få andra tycka om dig? 
  • Hur ska du få andra känna sig trygga med dig, när du själv inte är trygg med dig själv ?
  • Om jag inte skulle tycka om mig själv så skulle jag gå tillbaka i mig och kolla på vad är de jag inte gillar med mig?
  • Varför gillar jag inte det och hur ska jag ändra på det?

Många vill ändra utseendet, men de inte oftast där skon klämmer.

Osäkerheten sitter inte på din utsida utan på din insida..

Du kan aldrig skylla på att du är osäker person för att du tillexempel har en stor näsa.

Marioriteten av folket har saker dem är mindre nöjda med på utsidan.

Men de är ju inte hela dig eller ?

 

 

Dåligt självförtroende är inte någonting man föds med. Dåligt självförtroende är någonting man ger sig själv.

 

Bara genom att tänka att andra har det så mycket bättre eller är mycket bättre så är det ett tecken på dåligt självförtroende. Den som istället ser de den har som är positivt och kan glädjas åt det.. Har kommit en bra bit på vägen. Du måste se det goda i livet, för att få motivation till att utvecklas. Att trycka ner sig själv och se ner på sig själv. Gör att du sätter upp stor hinder för dig själv och där med hindra du dina möjligheter till att förbättra dig själv.

 

Självklart har vi saker vi är mindre bra på, men de gäller då att jobba sig upp från den nivån man ligger på och inte bara acceptera att man är dålig på det. När du senare, ser små fram steg kommer du kunna se framsteget du gjort. Vilket ger dig bättre självförtroende.

 

När du tar dig tid till personlig utveckling för att bli av med dåligt självförtroende så kan jag lova att människor i din närhet kommer påverkas positivt. 

 

 

Våga utmana dig själv, se vilken nivå du är på. Vad var jag bra på vad var jag sämre på och jobba dig upp där i från.

 

 
 
 
 
 
 
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: