Beslut och möjligheter

2013-01-04 / 12:33:00

Nu har jag tagit ett beslut om att gör en förändring. För mig kommer de bli en ganska stor men ändå inte, de beror på hur man vill se det.

Jag har gått och funderat på det fram och tillbaka sedan september/oktober men har inte riktigt tillåtit mig själv göra den och istället skjutit fram planen. Istället har jag fokuserat mig på fel saker och inte låtit mig göra andra saker möjliga. När man inte riktigt känner sig 100 i en tillvaro på längre tid, så är jag inte den som går och drar på det livet ut. Jag har gjort små förändringar men känner ändå att de måste göras mer. Vad gör man då ? jo testar sig fram och de är där jag fått ganska mycket erfarenhet dem senaste åren.

 

Ibland kan man fokusera sig så hårt på en grej så man inte ser bristerna och möjligheter till något annat. Man går och hakar upp sig på saker och när man får råd, kommer på anledning för att stanna kvar i en dum och jobbig cirkeln.

 

De jag menar är inte att man alltid bara ska släppa allt och börja om från noll när man inte trivs. För de kan lätt skapa oro och otrygg tillvaro. Men så länge man har en trygghet man skapat sig och kunna falla tillbaka till, så tycker jag man ska våga göra förändringar och skapa sig nya möjligheter. För det är de man oftast gör, skapar fler och nyare möjligheter i förändringar. 

 

Jag brukar oftast svara när folk frågar mig trivs du ?

Ja det gör jag annars hade jag inte vart kvar. Men den meningen har inte haft sin riktiga betydelse på senaste, jag har bara accepterat ett läge 

 

 

 
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: