Mobbad för jag har börjat prata skånska

2011-01-28 / 19:01:19
Klockan är nu 9.45 på morgonen i Los Angeles och ingen sovmorgon fick man. Boysen vi bor med börja skrika i köket kl 7 i morse. Så de vara bara att gå upp och inse att man inte fick sovmorgon i dag.

Har varit i kontakt med min nära o kära i Sverige och alla mobbar mig? för min ursprungliga dialekt, skånska.
Jag vet, jag har jätte lätt att ändra dialekt och nu när jag nästan bara har skåningar runt om mig så har jag fått tillbaka min dialekt efter 6 år och då blir jag mobbad. Både av mina Skåne vänner och icke' Skåne vänner. Anledningen till att dem i Skåne stör sig, är för att jag har en skånsk dialekt som dem i Malmö pratar och mina icke Skåne vänner känner att de är inte jag som pratar hmm...  Inte lätt alltid
Förutom att jag blir mobbad av mina vänner, så har jag haft en underbar torsdag. Tyvärr blev de ingen träning som i för går. Men istället så blev det sol, shopping, grillning och bad i jaczzin :)
Det blev också en liten sitesing tur i LA. Tacka vare vår sköna granne Max :P
Vår ena polen från balkongen.
Solnig med min rommie :)
Lite ful min från våran rund tur. Men den bjuder jag på ;)
Våra något barnsliga rommie :O
Också måste jag välkomna, vår nya rommie. Alexi med cola flaskan :P

Så där ja. Nu hoppas jag att min bror Emil blir lite glad. Efter min fina uppdatering med bilder ;)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: