Jobbig skolstart !

2011-02-22 / 09:01:35

 

Efter mycket gnäll från mina nära och kära, så ska jag äntligen göra ett inlägg.

Min första vecka i skolan har varit riktigt jobbig. Jag har sprungit runt över hela skolan och försökt få tag på kurser jag vill läsa. Men inte lyckat allt för bra. Att bygga upp sitt egna schema är inte alltid det lättaste. Särskilt inte när alla kurser man vill ha är över fulla.

Men lite tur har jag haft. Har lyckades iaf få en av engelska kurserna, som jag är tvungen att läsa. Efter att ha mejlat läraren 3 gånger och varit inne på hennes kontor bett och bönat för att få en add code. På köpet blev jag hennes favo elev hihi.

Så nu saknar jag andra delen av engelska kursen. Som jag egentligen måste ha! Men eftersom colleget här har ett så himla bra utbud av kurser som är viktiga (NOT)  så ser det inte ut som jag kommer lyckas får den. Då det är 22 till som slås för att få den. Vilket inne bär att om jag ska plugga här fler terminen så kommer jag stå still på samma engelska nivå som jag är på nu. :(

Så mitt andra hopp nu, är att jag får en simkurs. Eftersom jag saknar 1 unit för att vara heltid student. Så håller tummarna för att jag får den kursen och i så fall, att jag klara sim testet på det :D

 

 

 

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: